sprawdź naszą ofertę ⇓
Bezpieczeństwo żywności = Bezpieczeństwo biznesu
Bezpieczeństwo żywności, oprócz warstwy formalnej reprezentowanej przez procedury GMP/GHP i HACCP posiada fundamentalne znaczenie dla sukcesu biznesowego QSR. Bezpieczeństwo żywności w praktyce przejawia się w obszarach takich jak:
- bezpieczeństwo żywności = bezpieczeństwo klienta
- bezpieczeństwo żywności = reputacja marki
- bezpieczeństwo żywności = stabilność biznesu
- bezpieczeństwo żywności = odpowiedzialność społeczna i prawna przedsiębiorstwa
Realizacja wymogów zapewnienia bezpieczeństwa żywności opiera się na przyjętej księdze GMP/GHP/HACCP lub/i odpowiednich elementach polityki wewnętrznej marki (zawartych np. w Podręczniku Operacyjnym lub opisach standardów).
Audyt bezpieczeństwa żywności jest jednym z integralnych elementów systemu zapobiegania wystąpienia ryzyka zatruć pokarmowych. Odpowiednio przygotowany audytor weryfikuje, czy przyjęty system jest adekwatny dla faktycznych działań operacyjnych oraz czy w praktyce jest realizowany w sposób prawidłowy. Dodatkowo w przypadku audytów Happy Restaurant, kwestia bezpieczeństwa żywności będzie rozpatrywana w kontekście biznesowym według zasady, że bezpieczeństwo żywności nie ma być przeszkodą, lecz realnym czynnikiem wspierającym sukces finansowy i wizerunkowy marki QSR.
sprawdź naszą ofertę ⇓
Audyt realizowany przez Happy Restaurant będzie uwzględniał takie elementy jak:
- zgodność realizowanych w praktyce działań z wymogami systemów bezpieczeństwa żywności oraz zgodność systemów bezpieczeństwa żywności z praktycznymi możliwościami ich realizacji
- analizę obszarów związanych z bezpieczeństwem żywności: produktów, procesów, zagrożeń
- audyt Punktów Kontrolnych i Krytycznych Punktów Kontroli (CCP)
- audyt działań korekcyjnych i korygujących
- analizę zapisów kontrolnych i dokumentacji
W zakres oferowanej procedury audytowej Happy Restaurant wchodzą:
- Zaprojektowanie checklist i dostosowanie systemu oceny (możliwe jest również wykonanie audytu na chcecklistach klienta)
- Przeprowadzenie audytu w miejscu i czasie ustalonym z zamawiającym
- Opracowanie raportu
- Konsultacja poaudytowa
Audyt może odbyć się jednorazowo lub mieć charakter stałej współpracy w ustalonych interwałach. Możliwe jest działanie na narzędziach klienta (w języku polskim i angielskim) lub zintegrowanie raportów audytów z systemem danej marki.
Audytor zobowiązuje się do utrzymania pełnej tajemnicy wszystkich kwestii związanych ze współpracą podpisując z zamawiającym Umowę o zachowaniu poufności / Non-disclosure agreement (NDA).